2/13/2018

13/2/18 投資日誌 反彈市,睇定D!



上星期用了些現金購貨,這幾天反彈市,緊係抖抖,睇定D。

上周買了些建行及盈富,我持有建工中,擬將建行及中行比例調高點,至於盈富基金,只是想平衡組合太缺增長股。放心!我持盈富只是組合的1%,不足對組合造成重大影響。




10 則留言:

  1. Student says:

    Value Sir,

    In your case, I still suggest you to buy "more" 700.HK instead of 2800.HK.

    Good night! ^_^

    回覆刪除
    回覆
    1. 我不想一下子大增這類股份,你有否持騰訊?

      刪除
    2. Student says:

      Value Sir,

      Good morning.

      I have not buy/sell; do "stocks switching" for any stocks over last week.

      Upto yesterday night, I am still not yet sure/have insufficient confidence of whether our HS Index has reached the bottom ...

      I have only very little 700.HK. "Unfortunately" we have too much 16.HK in our portfolios. ^_^

      Good Good Luck to us!

      刪除
    3. 當然要小心底部未築成,其實回吐3000點不是很大,我只是輕輕出力。

      刪除
  2. 其實尼个匿名人好有意思

    回覆刪除
  3. 請問下師兄點睇交通銀行..? 隻股好似唔係好郁咁.好悶..是否有咩問題出現左..? 但是見佢派息好穩定..

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔買咁多,我持工建中招,睇唔掂。
      現時經濟回穩,理應能被市場重新估值,如果業績唔起,就要金精火眼留意。

      刪除
  4. 今日我都有小量買入中國銀行和交通銀行了..

    回覆刪除
    回覆
    1. 長線持有。
      但小心,這二隻是業績會較不穩,但我不太肯定。

      刪除