3/14/2018

14/3/18 投資日誌 增持恆基



再次增持恆基,市場風險極大,未來一年大家計好自己份數。

近期大事,買入二幅海航地,全港持有最多農地,舊樓項目。雖然去貨慢,但價錢不會降,現在偏遠,劏房,偽豪宅,大家甘願接受,市場風險去了誰?只有退潮才知曉。




17 則留言:

  1. Student says:

    Value Sir,

    I can't guess how much you have bought this time.

    But I still prefer to buy 016.HK among local "bigs", though it needs aroud HK$130,000 to buy 1 lot.

    016.HK is the best!

    016 gogogo ... goto HK$160!

    ^_^

    回覆刪除
    回覆
    1. 我的現金降了點,我希望可持續購貨,直至出現大家意想不到的事情發生。
      新地很隱陣,一直是我重倉股,他想取市區地,它不想失市佔,主席講到出面想要啟德地,有點被動,有點尷尬,當然新地亦是精明的人,亦明白來勢洶洶,風險處處。

      刪除
    2. 新地,信置,會德豐系,太古,恆基,嘉里,新世界,嘉華

      排序大致如此

      刪除
    3. Student says:

      I hope you will be more successful.

      ^_^

      刪除
    4. 數漏了行保守策略的長地,持倉約近後排,如新世界相若。

      刪除
  2. Student says:

    Value Sir,

    Any comment about 363.HK ?

    回覆刪除
    回覆
    1. 平平穩穩,瓣數多,但盈利能力非好強。
      小註怡情。

      刪除
    2. Student says:

      Thank you Sir! ^_^

      刪除
    3. Student says:

      Value Sir,

      Good afternoon.

      I wonder why 019.HK have so much "property revaluation surplus" while its core rental income is not matched. And its dividends payout already revealed this.

      On the other hand, 016.HK has 37% growth rate in its core business. I think its "property revaluation surplus" is undervalued, isn't it?

      刪除
    4. 我並沒發現此問題,其實如看這項目,最好直接睇太地。
      我沒詳細看,但我明白每間公司會怎不同,有些保守些,亦有些飄急些,並處不同租務層,但相信太地因可算全收租型,對財務上會較關鍵,但整體此項目不會超過資產10%。

      刪除
    5. 我相信新地重估會幾穩妥,公司亦提及較長遠(5年)的收租增長預估。

      刪除
    6. Student says:

      I also believe 016.HK's financial data are much prudence... i.e. NAV undervalued!

      刪除
    7. 如果你覺得佢愈低估,你應該唔好想佢升,拖得愈悶愈好。

      刪除
    8. Student says:

      I understand what you are saying, but I now have no enough money to buy 016.HK one lot more. :(

      刪除
    9. 希望你亦能找到適合自己並能增加勝算的策略。

      刪除
  3. 有資產, 派息亦慷慨
    但我對本港地產股NAV能否收窄有擔憂

    回覆刪除
    回覆
    1. 我不太關心這收窄NAV,我只關心它們能否溢價賣資產,以及逆境時的NAV的緩衝能力。

      刪除