4/28/2018

28/4/18 投資日誌 工行業績



我持有大量內銀,包括工建中三間重量級內銀,內銀未必是大家至愛,因為它是悶蛋一名。

剛巧有時間望一下其初部業績,盈利開始呈現低增長,業績改善原因來自宏觀經濟回穩,息差擴闊及資產質素改善,我認同市場此分析,即內銀再次回到上升周期初始,特別留意工行加大撥備覆蓋去抵銷盈利能力,18年將會持續改善。

市場另一個風險點包括貿戰,我仍密切觀察市場發展。

16 則留言:

  1. if 你的貨中工建買入價近345
    就長擺收息吧

    回覆刪除
    回覆
    1. 我已買入很久,近年沒增持,但遲些會再買些。

      刪除
  2. 回覆
    1. 我同意,我都好重港銀,如中銀香港及恆生。

      刪除
  3. 現在是加息週期,銀行業是百業之母,是穩陣至極的行業,不過,看見電子支付如支付寶等,放係佢度甚至有利息,身邊雖然沒有太多的人使用,但眼看佢有呢個服務,將來電子相信是趨劫,不知會否對傳統的銀行業有大的影響~~~~~~~~~

    回覆刪除
    回覆
    1. 我同意有此憂慮的需要,及早佈局。
      我的進度甚慢。

      刪除
  4. 支持,我都係內銀愛好,但加埋內險

    回覆刪除
    回覆
    1. Student says:

      In the long run, 2318.HK(or 601318.SH) is better than those banks.

      Why?

      Just because of good management!

      ^_^

      刪除
    2. 當然,佢買點是增長,佢可以跟住騰訊般速度營運,跟住佢尾走,不用一跑便食塵,已經非常厲害。

      刪除
    3. 當年匯控放棄佢,認真可惜,否則匯控身邊多樣法寶,無人敢看底它。

      刪除
    4. 中国太平 966.HK is better than those banks too.

      刪除
    5. Student says:

      Looking back, in no doubt 005.HK is a poor management company! (Now P/E is still > 20.)

      Just one right decision ~ Shares Buyback. But it was recommended by our famous blogger Mr. Market in shareholders meeting in 18 April 2016!

      BTW, I don't regard 2318.HK as 700.HK.

      "Believe me I can fly... I'm singing in the sky..."

      Good Good Luck!

      刪除
    6. 我持有不少匯控,希望它能重拾動力。
      平安每年盈利不下於騰訊,當然騰訊叫得股王,當然更強悍。

      刪除
    7. Student says:

      Value Sir,

      As an so called "international" bank, HSBC have been always penalised by US and Britain.

      Recent years, its profits mainly generated from HK.

      I prefer pure local banks ... though smaller sizes.

      Good Good Luck!

      ^_^

      刪除
    8. 我同意匯控在海外欠缺優勢,表現不佳。
      三腳變單腳,怎也企不穩。

      刪除