5/24/2017

24/5/17 投資日誌 沽騰訊當天,還有些補充



沽出騰訊當天,我同時下午成交了一些新世界,我仍會持續買入些地產股,我希望它們有充足的土儲,新地,恒基,新世界,長地有較多土儲。

而新世界及恒基還喜歡收購舊樓,前二天,經過發現西營盤出口位置正是新世界舊樓重建項目,以現市道,只要交通便利,要賣到好價似乎不難,規模與屯門鄉氏會路項目相若。恒基在大學站的舊樓項目亦已賣了幾輪,密切觀察銷情。

12 則留言:

  1. 價值兄有恆隆地產嗎? 榭

    回覆刪除
    回覆
    1. 有,更持有一段頗長時間,由市場對它的業務鍾情,到開始出現冷卻。

      刪除
    2. 恆隆的經營方式較其他地產商不同,惜售及在市道差才投地,自有一套。 榭

      刪除
    3. 恆隆現時在港的庫存已不多,我同意它在港仍等待機會。
      但主業關鍵是國內商場,現在未見足夠的動力,我將焦點放在這裡。

      刪除
    4. 個人認為陳主席眼光不及其他大發展商
      恆隆在內地商場業務並不是算十分出色
      上年度亦要靠賣貨尾套現去維持業績
      當恆隆清哂貨尾 而內地商場業務仲未有大起色 我相信要交一份合格成績表出黎有一定難度
      但恆隆在香港的物業位置極優質 管理水平而高 是我喜歡的地方

      刪除
    5. 內地業務受多方面影響,我還想觀察多些。我同意它沽港貨尾在支撐業績,但在刺熱的市道進行,我覺得沒有問題。
      恒隆在港的投資物業可以,但是否最佳,我要再思考一下。

      刪除
  2. Student says :

    In the long run(3-5 years), I value 016.HK is the best of abovementioned stocks.

    回覆刪除
    回覆
    1. 我持有新地在組合的總值應是第一位,更有增持的可能。

      刪除
  3. Student says:

    I hope Value Sir will be successful.

    回覆刪除
    回覆
    1. 分享一下你的持股。
      見你評論多,很少見你講持股。

      刪除
    2. Student says :

      Since I sometimes make "stocks switching", I think it would be misleading to share with you my investment portfolio members at a particular moment without follow up ...... and if following up, it would be time-consuming ...... I am not yet well-equiped to open a blog.

      Because the market is dynamic, I often try to choose the "relatively better" stock of same field, but certainly it depends on my knowledge, judgement and experience ...... I know it may not be worked for you or others.

      Among those big property developers companies and at present market prices, I select 016.HK and so I am still holding it.

      I am still learning from you and the market, so I say I am "Student".

      Thank you Value Sir. You are the best!

      Gogogo ...... go to sleep now! Good night!

      刪除
    3. 不打緊,有機會多交流。

      刪除