8/01/2018

1/8/18 投資日誌 繼續增持嘉華



增持多到忘記次數,下周陸續開始有較多的現金流流入。

我希望嘉華能將香港規模做大一點,甚至沽出一些銀娛,我始終覺得它應有信置的規模。

30 則留言:

  1. Value Sir,

    Cash inflows from dividends? Which stocks?

    What is your average cost of 173.HK?

    Good night!

    ^_^

    回覆刪除
    回覆
    1. 主要來自人幣定期,有意轉為港元。
      當然,內銀開始亦派息。
      平均估計跟現價相若,這股這一二年似乎在波動,買入價不會太高或太低。

      刪除
    2. Value Sir,

      Good morning! ^_^

      Add money into stocks trading/investment ?

      Why not consider "stocks switching" ?

      刪除
    3. 我好少換馬,10分份時間,我8份係買。
      但適當時間,我會優化它,包括沽出些垃圾。

      刪除
    4. 我要173的儲備。
      剛入盈富。

      刪除
    5. 即發展項目及投資物業。
      當然不代表遠東不好,它是外地發展成功例子。

      刪除
    6. Why not buy more 173.HK instead of 2800.HK ?

      Or :

      Why not consider 1038.HK at < HK$58 ?

      刪除
    7. 這全是我擬定目標,當然先後不一。
      下周重注,如出現巨大跌幅。

      刪除
  2. 現在後生不興入賭場,賭波多

    回覆刪除
    回覆
    1. 睇幾年數字,賭場的收入復甦都合乎常理。
      我一直持有不太多賭股。
      我不賭錢,但我認為賭場刺激好多,第一,買了即時會知結果,第二,可以借錢賭較易。

      刪除
  3. 嘉華真係一隻奇股, 呂氏算係大家族, PE PB 都個位數, 平得出奇, 沒有使用任何財技, 股息穩定, 但就係咁耐都唔升, 利害

    回覆刪除
    回覆
    1. 佢可以集中D,我估計會提升營運效率。
      在香港,規模大D,我覺得著數D。

      刪除
  4. Value Sir,

    Will it be an unforgetable morning ?

    ^_^

    回覆刪除
    回覆
    1. Will HS Index 28000 a false bottom ?

      ^_^

      刪除
    2. 組合能抵禦任何惡劣環境。
      28000,27000,26000不是大問題。

      刪除
    3. You may think 7000 is not a problem if you are prepared not to sell out any single stock.

      But I believe "stocks switching" may maximise my returns and/or minimise accounting losses, in long run's thoughts.

      ^_^

      刪除
    4. And I suggest not to always add new money unless you have much confidence to ... "win"!

      ^_^

      刪除
    5. 我只希望長遠建立龐大的組合。

      刪除
    6. 無問題,組合會為何產生現金流。

      刪除
    7. 市場愈恐慌,對我愈有利。
      現時未是崩塌場面。

      刪除
    8. 我最近參觀過KCC,新都會及yohoo mall。它今天仍收緊租。

      刪除
    9. 016.HK have plenty of good malls.

      But its management is worse than Mr. Thomas Kwok.

      I still hold 016.HK

      ^_^

      刪除
    10. 016.HK's present management shows inability in maximising its true value.

      刪除
    11. 或許佢同我一樣未買夠貨。

      刪除