10/04/2018

4/10/18 投資日誌 新地續增持



再增持新地,已滿瀉,我會將剩餘現金全購新地,還有數Round資金。

31 則留言:

  1. I hope your passion will turn out satisfactory returns.

    ^_^

    回覆刪除
    回覆
    1. 經過親身的體驗,我很認同新地的管理。
      它能保持4厘息口,令我每年能保證龐大的現金流。

      刪除
    2. That means you have been invested much plenty of money on it.

      Nowadays stocks with 4% dividend yields are OK, but not outstanding.

      Anyway, in the long run, I hope 016.HK will bring you satisfactory "capital + dividends" returns.

      ^_^

      刪除
    3. 佢不是傾盡全力才能派發此現金股息。

      刪除
    4. Many "good management" listed stocks pay 30~50% profits as dividends.

      e.g. 900.HK earned HK$0.55/share for 1st half year, and declare HK$0.22/share as interim dividend. Its expected dividend yield will still be >6%p.a. even at market price HK$7.33(with HK$0.22 to be ex. div., so should be HK$7.55 then.)

      ^_^

      刪除
    5. 比率不錯,但亦要視乎行業的穩定性。

      刪除
    6. It seems that presently the real estate sector is "one" of the most unstable businesses.

      I still have 016.HK. Good luck to it!

      ^_^

      刪除
    7. 當然,債息係咁上,但我又幾鐘意佢哋不斷受遏。
      其實,關鍵始終是樓價的去向。

      刪除
    8. 我還會繼續買,直到一刻停止,到時便是環境出現急轉直下。

      刪除
    9. 網誌管理員已經移除這則留言。

      刪除
    10. 其實看你怎看回報,其實很多公司仍然profitable,如果你看股價又是另一回事。
      我偏向是看公司profit,特別是逆境時,誰仍能賺錢。

      刪除
    11. I see "profitable" listed companies would not guarantee "positive returns" to every investor/shareholder.

      Investors have to "seek for value" himself.

      ^_^

      刪除
    12. 但真正派息最好來自穩健的profit,我沒有能力在股價波幅去揾。
      新地有能力維持派息。

      刪除
    13. Agreed.

      That's why I still hold 016.HK ... and 900.HK.

      Good Good Luck!

      ^_^

      刪除
    14. Aeon Cry:

      "900.HK ... gogogo ... goto HK$9.00!"

      ^_^

      刪除
  2. same decision on today
    i bought 16@109.5

    回覆刪除
    回覆
    1. 我的現金容許我買到$100左右。
      我持現金已變得有限。

      刪除
    2. 我相信暫時109 是鐵底
      估計117~118 是阻力位
      預算今次116 食湖

      刪除
    3. 咁有信心?
      係我經驗,從來估底難以預計。

      刪除
    4. ha, 既然揸貨,比d 信心law

      刪除
    5. 我只是不用短炒技倆去捉波幅。

      刪除
  3. 我在意今次如果港樓爆破會否去番2003年環境。

    如果劇本是2003年,派息會減數年。

    回覆刪除
    回覆
    1. 不用怕,那時的市場環境非地產商最傷,尤其新地,只要它還在市場,機會便來。

      刪除
    2. 遇上樓災

      長實,新地和恆基都能活下來

      刪除
    3. 我都想認真想下,逆境時邊間最強。

      刪除
  4. 只有歷史先會告訴我們最低位是什麼。十分佩服有勇氣一路向下買16號仔。難道師兄看到我們看不到的寶?我以前一直都向下買1038,但脫歐未定實在太影響前景

    回覆刪除
    回覆
    1. 我亦持有不少長建,二個月前亦增持一些。
      無特別原因,見新地質素幾好,又有業務支持,無點升便買些。
      最近去過葵芳新都會的歷奇公園,心想無邊間發展商有此水平,信心是這一點一滴累積回來。

      刪除
  5. 我是怕買得太急,所以惟有忍耐等機會。

    畢竟新地旗下新意網賺了不少。

    回覆刪除
    回覆
    1. 當然,怎樣調節買貨節奏每人不同。
      慢點亦無況!
      我亦持有些新意網,年前曾急升,我亦有想過沽出一點,最終仍全數持有。

      刪除